|
Ingyenes tanfolyam 2. rész - hírlevél
Ha tudná, hogy mi jár a honlapjára látogató fejében, akkor könnyebb lenne hatásosan felépíteni azt.
Tisztelt Cégvezető!
Szabó Ákos vagyok, az Ideart Informatikai Bt. tulajdonosa és csapatának szakmai vezetője. Üdvözlöm ingyenes e-mail tanfolyamunk 2. témakörében, amely a látogatói szokásokat mutatja be 3-5 percben. Ha valami miatt lemaradt volna az első témakörről, itt elolvashatja.
2. Látogatói szokások megismerése ? kihez szól?
2.1. A weblap nem TV, nem újság, nem plakát, nem szórólap. Akkor mi?
Sok ügyfelünk a meglévő tapasztalataira alapozva képzeli el a honlap működését. És ezzel összhangban a honlap látogatóira is így gondol. A honlap azonban nem TV, nem újság, nem plakát és nem szórólap. Ezért a honlap látogatói sem úgy viselkednek, mint a TV-nézők, vagy az újságolvasók. Ha tudná, hogy mi jár a látogató fejében, amikor az Ön honlapját böngészi, akkor könnyebb lenne hatásosan felépíteni azt.
Tapasztalatunk szerint 6 tipikus látogatói attitűd figyelhető meg.
2.2. A látogató tipikus attitűdjei:
2.2.1 a szörföző attitűd
Az internet kialakulásának korai időszakában az emberek egyfajta szabadidős tevékenységként használták az internetet. Szörföztek, azaz kalandoztak, ?csavarogtak? egyik oldalról a másikra, és felfedezett kincsként tekintettek egy-egy érdekes holnapra. Ez az attitűd az utóbbi 5 évben jelentősen visszaszorult.
2.2.2 a kereső attitűd
Egy konkrét kérdésre keres választ. Kereső oldalt használ, Magyarországon ez zömmel a google. Az első 10-15 találatot megnyitja. A megnyitás után 2 kérdés merül fel a látogató fejében, ebben a sorrendben:
- Témába vág? Ha igen, maradok, ha nem, vissza a google-ra.
- Van rá esély, hogy megtaláljam? Ha igen, kattintgatok, ha nem, jöhet a következő találat.
Miután a látogató megtalálta a keresett információt, akkor jut szóhoz Ön, vagyis az Ön szándékának megfelelő üzenet.
A későbbi fejezetekben áttekintjük, hogyan lehet segíteni a kereső embert abban, hogy az információt megtalálja, és hogyan lehet őt maradásra bírni azután, hogy megtalálta, amit keresett.
2.2.3 az újságolvasó attitűd
A napi rituálévá váló újságolvasás internetes változata. A látogatónak van 2-3 kedvenc internetes újságja, mely napi szinten frissül. Ezeket 1-2 naponta végigböngészi, és a számára érdekes néhány cikket elolvassa. Szán rá időt, mert érdekli a téma.
2.2.4 a felhasználó attitűd
Egy internetes felületen működő programot használ időközönként visszatérő módon. Szótárban keres, programot tölt le, vásárol, hirdet, stb. Egy-egy alkalommal több időt is eltölt az oldalon, de csak a használati értéke miatt.
2.2.5 önkifejező attitűd
Fórumokban hozzászól, közösségi oldalakon posztol, véleményt alkot, megpróbál befolyásolni másokat. Gyakran a névtelenség mögé bújik.
2.2.6 (kétségbeesett) kérdező attitűd
A kereső attitűd nem vezetett eredményre, ezért az internet helyett személyekhez fordul a probléma megoldásáért ? természetesen az interneten keresztül. Általában fórumokat használ, vagy szakérők e-mailcímére ír levelet. A névtelenség itt is gyakran fontos lehet, hogy bátran feltárja tudatlanságát, problémáját.
Kérem gondolja végig a következő kérdést:
Az Ön honlapja kinek készül(t)?
Milyen típusú látogatót akar megszólítani? Vajon a tartalom, a tartalom elrendezése, az arculat a kiválasztott látogatói attitűd szem előtt tartásával készült?
2.3. A lényeget, fél percben.
A látogatókról általában elmondható, hogy
? Nem szeretik ha passzív befogadásra kényszerítik őket. Nem TV-nézők.
? Általában nem nézik végig a hosszú bevezető animációkat, videókat.
? Szeretnek dönteni, választani.
? Gyorsan, és felületesen olvasnak, inkább csak átfutják a szövegeket.
? A látogatók kb. 50%-a 30 másodpercnél kevesebbet tölt el egy internetoldalon.
A fentiekből következik, hogy az internetes oldal egy önálló műfaj, amely olvasói/nézői/látogatói szempontból nem hasonlít az eddig ismert médiumokra. Ebből adódóan:
Nem lehet egy az egyben áttenni egy papíralapú prospektus, vagy újsághirdetés tartalmát az internetre.
Legalábbis nem érdemes. A tartalomról szóló témakörben fogjuk megvizsgálni, hogyan lehet úgy szöveget alkotni, hogy ennek megfeleljen.
Elolvasás után
- e-mailen vagy telefonon felteheti kérdéseit,
- on-line teszten ellenőrizheti tudását,
- személyes és ingyenes találkozót kérhet, ahol közösen értékeljük jelenlegi honlapját.
Tesztelje megszerzett tudását!
###LINK###
A következő témakörből 1 hét múlva:
- Megtudhatja, hogyan lehet felhasználóbarát felülete egy honlapnak.
- Megértheti, hogyan teheti hangsúlyossá a fontos információkat.
- Megtudhatja, hogyan növelheti meg a honlapján eltöltött látogatói időt.
- Megtudhatja, hogyan késztetheti visszatérésre a látogatókat.
Az összes témakör:
1. A cég weblapja és marketing-stratégiája ? mit várhatunk a weblapunktól?
2. Látogatói szokások megismerése ? kihez szól?
3. Ergonómia ? hogy kézre álljon
4. A tartalom kialakítása, szövegírás
5. Az arculattervezés - tulajdonos szemmel
6. A honlap üzemeltetése - ár/érték
7. A programozás - hogy ne verjenek át
8. Keresőoptimalizálás
9. Hogyan spóroljunk?
10. Zárszó és értékelés
Létrehozva: 2013. 01. 06. 15:16
|
|