#Főoldal# Ingyenes tanfolyam 2. rész

Ingyenes tanfolyam 2. rész{ - newsletter}

Ha tudná, hogy mi jár a honlapjára látogató fejében, akkor könnyebb lenne hatásosan felépíteni azt.

Tisztelt Cégvezető!

Szabó Ákos vagyok, az Ideart Informatikai Bt. tulajdonosa és csapatának szakmai vezetője. Üdvözlöm ingyenes e-mail tanfolyamunk 2. témakörében, amely a látogatói szokásokat mutatja be 3-5 percben. Ha valami miatt lemaradt volna az első témakörről, itt elolvashatja



2. Látogatói szokások megismerése – kihez szól?

2.1. A weblap nem TV, nem újság, nem plakát, nem szórólap. Akkor mi?

Sok ügyfelünk a meglévő tapasztalataira alapozva képzeli el a honlap működését. És ezzel összhangban a honlap látogatóira is így gondol. A honlap azonban nem TV, nem újság, nem plakát és nem szórólap. Ezért a honlap látogatói sem úgy viselkednek, mint a TV-nézők, vagy az újságolvasók. Ha tudná, hogy mi jár a látogató fejében, amikor az Ön honlapját böngészi, akkor könnyebb lenne hatásosan felépíteni azt.

Tapasztalatunk szerint 6 tipikus látogatói attitűd figyelhető meg.

2.2. A látogató tipikus attitűdjei:

2.2.1 a szörföző attitűd

Az internet kialakulásának korai időszakában az emberek egyfajta szabadidős tevékenységként használták az internetet. Szörföztek, azaz kalandoztak, „csavarogtak” egyik oldalról a másikra, és felfedezett kincsként tekintettek egy-egy érdekes holnapra. Ez az attitűd az utóbbi 5 évben jelentősen visszaszorult.

2.2.2 a kereső attitűd

Egy konkrét kérdésre keres választ. Kereső oldalt használ, Magyarországon ez zömmel a google. Az első 10-15 találatot megnyitja. A megnyitás után 2 kérdés merül fel a látogató fejében, ebben a sorrendben:

- Témába vág? Ha igen, maradok, ha nem, vissza a google-ra.
- Van rá esély, hogy megtaláljam? Ha igen, kattintgatok, ha nem, jöhet a következő találat.
Miután a látogató megtalálta a keresett információt, akkor jut szóhoz Ön, vagyis az Ön szándékának megfelelő üzenet.

A későbbi fejezetekben áttekintjük, hogyan lehet segíteni a kereső embert abban, hogy az információt megtalálja, és hogyan lehet őt maradásra bírni azután, hogy megtalálta, amit kereset
t.

2.2.3 az újságolvasó attitűd

A napi rituálévá váló újságolvasás internetes változata. A látogatónak van 2-3 kedvenc internetes újságja, mely napi szinten frissül. Ezeket 1-2 naponta végigböngészi, és a számára érdekes néhány cikket elolvassa. Szán rá időt, mert érdekli a téma.

2.2.4 a felhasználó attitűd

Egy internetes felületen működő programot használ időközönként visszatérő módon. Szótárban keres, programot tölt le, vásárol, hirdet, stb. Egy-egy alkalommal több időt is eltölt az oldalon, de csak a használati értéke miatt.

2.2.5 önkifejező attitűd

Fórumokban hozzászól, közösségi oldalakon posztol, véleményt alkot, megpróbál befolyásolni másokat. Gyakran a névtelenség mögé bújik.

2.2.6 (kétségbeesett) kérdező attitűd

A kereső attitűd nem vezetett eredményre, ezért az internet helyett személyekhez fordul a probléma megoldásáért – természetesen az interneten keresztül. Általában fórumokat használ, vagy szakérők e-mailcímére ír levelet. A névtelenség itt is gyakran fontos lehet, hogy bátran feltárja tudatlanságát, problémáját.

Kérem gondolja végig a következő kérdést:

Az Ön honlapja kinek készül(t)?

Milyen típusú látogatót akar megszólítani? Vajon a tartalom, a tartalom elrendezése, az arculat a kiválasztott látogatói attitűd szem előtt tartásával készült?

2.3. A lényeget, fél percben.

A látogatókról általában elmondható, hogy
• Nem szeretik ha passzív befogadásra kényszerítik őket. Nem TV-nézők.
• Általában nem nézik végig a hosszú bevezető animációkat, videókat.
• Szeretnek dönteni, választani.
• Gyorsan, és felületesen olvasnak, inkább csak átfutják a szövegeket.
• A látogatók kb. 50%-a 30 másodpercnél kevesebbet tölt el egy internetoldalon.

A fentiekből következik, hogy az internetes oldal egy önálló műfaj, amely olvasói/nézői/látogatói szempontból nem hasonlít az eddig ismert médiumokra. Ebből adódóan:

Nem lehet egy az egyben áttenni egy papíralapú prospektus, vagy újsághirdetés tartalmát az internetre.

Legalábbis nem érdemes. A tartalomról szóló témakörben fogjuk megvizsgálni, hogyan lehet úgy szöveget alkotni, hogy ennek megfeleljen.

Elolvasás után

  • e-mailen vagy telefonon felteheti kérdéseit,
  • on-line teszten ellenőrizheti tudását,
  • személyes és ingyenes találkozót kérhet, ahol közösen értékeljük jelenlegi honlapját.

Tesztelje megszerzett tudását!

###LINK###

A következő témakörből 1 hét múlva: 

  • Megtudhatja, hogyan lehet felhasználóbarát felülete egy honlapnak.
  • Megértheti, hogyan teheti hangsúlyossá a fontos információkat.
  • Megtudhatja, hogyan növelheti meg a honlapján eltöltött látogatói időt.
  • Megtudhatja, hogyan késztetheti visszatérésre a látogatókat.

Az összes témakör:

1. A cég weblapja és marketing-stratégiája – mit várhatunk a weblapunktól?
2. Látogatói szokások megismerése – kihez szól?
3. Ergonómia – hogy kézre álljon
4. A tartalom kialakítása, szövegírás
5. Az arculattervezés - tulajdonos szemmel
6. A honlap üzemeltetése - ár/érték
7. A programozás - hogy ne verjenek át
8. Keresőoptimalizálás
9. Hogyan spóroljunk?
10. Zárszó és értékelés

#Létrehozva: #06/01/2013 15:16

#Arculat választás#

izmus | turbó | arborétum

{Telefon}

(+36 34) 480 880

{Search}

{OK}

E-névjegyünk

Az oldal 86 ms alatt készült el. Felhasználó: vendég